Jeść lekko?

18:08

Tak jak obiecałam- na dzisiaj przygotowałam dla was kilka przepisów, które idealnie sprawdzą się na upalne dni. Nie będą to wymyślne dania, po prostu zaprezentuje rzeczy, które ja lubię jeść w tym okresie. Mam nadzieję,że któraś propozycja wam podpasuje i ją wykorzystacie! 

ŚNIADANIE/KOLACJA
Na początek zaraz po przebudzeniu nie zapomnijcie o wypiciu szklanki niegazowej wody. Spłucze ona wszystkie toksyny, zwilży wysuszone usta i przygotuje podniebienie do rozkoszowania się smacznym śniadaniem.
Pierwsza propozycja
Chleb żytni z twarożkiem. 
- 2 kromki chleba żytniego
-100 g sera białego
-łyżka jogurtu naturalnego
-5 rzodkiewek 
-sól, pieprz

Rzodkiewki dokładnie opłuczcie i pokrójcie w kostkę, wymieszajcie je razem z serem i jogurtem. Całość doprawcie solą i pieprzem. Możecie użyć jakiekolwiek chleba, ja użyłam żytniego, ponieważ taki lubię najbardziej. Dodatkowo go sobie opiekłam w opiekaczu. Do śniadania wypijcie szklankę soku pomarańczowego, który dostarczy wam niezła dawkę witamin ;)







Druga propozycja
Owsiano- bananowe placuszki 
-szklanka płatków owsianych
-2 banany
-jajko
-łyżeczka proszku do pieczenia
-0,5 szklanki mleka
Płatki zmielcie na mąkę, dodajcie do nich mleko, żółtko i rozdrobnione w blenderze lub za pomocą widelca banany. Wymieszajcie i odstawcie. Białko ubijcie i delikatnie połączcie z naszą masą. Smażcie po kilka minut z obu stron do zarumienienia. 

Te placuszki to moja ulubiona opcja na śniadanie, są mięciutkie i przepyszne. Dzięki bananom nie musicie dodawać cukru, ponieważ to one nadają im słodycz.


Trzecia propozycja
Owsianka
- 1 szklanka płatków owsianych
-1 łyżka nasion chia
- 2 szklanki mleka
-dowolne owoce, w moim przypadku maliny, jeżyny, poziomki, banan i jagody

Do rondla wlewamy mleko i wsypujemy do niego płatki i nasiona. Zagotowujemy i pozostawiamy na wolnym ogniu przez 10 min, w przypadku płatków błyskawicznych- ok. 5 min. I gotowe, wystarczy tylko dodać ulubione owoce.




OBIADY

Gdy za oknem jest skwar najczęściej sięgam po prostu po jakieś warzywka i ryż. Sprawa wygląda prosto. Gotujecie ryż na sypko, a warzywka podsmażacie lub gotujecie, Łączycie ze sobą i gotowe! Jeżeli nie odpowiadają wam dania jarskie usmażcie sobie do tego pierś kurczaka saute! 


Moją drugą propozycją obiadową są pierożki ze szpinakiem, Potrzebujecie:
-opakowanie ciasta francuskiego
-opakowanie szpinaku
-oliwę z oliwek
-czosnek
-50 g sera feta
-sól, pieprz




Na oliwie z oliwek podsmażcie szpinak, dodajcie do niego czosnek, sól, pieprz i pokruszcie ser feta. Ciasto francuskie pokrójcie w kwadraty i nafaszerujcie ok. 1 łyżeczką masy. Składajcie w dowolny sposób, mogą to być prostokąty, trójkąty, cokolwiek sobie wymyślicie. Pieczcie w piekarniku rozgrzanym do 180 C przez 15-20 min. Podawajcie z sosem czosnkowym.




PRZEKĄSKI/NAPOJE

Pudding z nasion chia:
-4 płaskie łyżki nasion
- szklanka mleka
-dowolne owoce
-mus owocowy
-crunchy

Do szklanki nasypcie nasiona i zalejcie mlekiem. Włóżcie do lodówki, a po ok. 30 minutach dokładnie pomieszajcie i znów odłóżcie. Ja zawsze szykuje to pod wieczór i zostawiam nasiona na całą noc w lodówce, ponieważ trzeba im dać trochę czasu,żeby "wciągnęły" mleko. Dzisiaj zrobiłam sobie mus bananowy. Do połowy szklanki dałam nasiona, następnie mus a brzegi wyłożyłam plasterkami bananów, znowu warstwa nasion no i teraz czas na owoce i crunchy, ja użyłam jeżyny, maliny, poziomki i banany. To jest mój ulubiony deser, nie rozstaje się z chia od dnia, w którym je odkryłam. Polecam jeżeli ktoś jeszcze nie próbował, zwłaszcza,że już nie są tak ciężko dostępne, ponieważ zrobiły się modne.



A teraz czas na orzeźwienie, dzisiaj było tak gorąco,że postanowiłam tego spróbować, a,że było strzałem w dziesiątkę to chce się z wami podzielić tym prostym przepisem na.... LEMONIADĘ Z MALINAMI.
- szklanka malin
-3 cytryny
-1/2 szklanki soku malinowego
-1/2 szklanki cukru
-5 szklanek wody
-kostki lodu

Maliny umyjcie i odsączcie a cytryny sparzcie, wyszorujcie i wyciśnijcie z nich sok. Wlejcie go do garnka, dodajcie cukier, maliny, sok malinowy i wodę. Gotujcie przez 15 min a następnie przecedźcie i wystudźcie. Szklanki schłodźcie, nasypcie lodu i zalejcie lemoniadą. Rozkoszujcie się niesamowitym orzeźwieniem! POLECAM


I jak? Co powiecie na moje przepisy? Może znacie godne polecenia dania, które sprawdzą się na te upały? Śmiało piszcie w komentarzach, chętnie je wypróbuje!

Nie zapomnijcie o dodaniu mnie do kręgów aby być na bieżąco!
nowag

Inne posty

0 komentarze

Komentarze są zawsze mile widziane. Napędzają do dalszego działania i pomagają się rozwijać. Dziękuje.